Serwery wiaderko.com Zwiń / Rozwiń kategorię

HashJama [TP] 193.33.176.148:27015 | tp.wiaderko.com status serwera HashJama [TP] połącz

HashJama CS:GO [DM] 193.33.176.53:27015 | dm.wiaderko.com status serwera HashJama CS:GO [DM] połącz

HashJama CS:GO [FFA] 193.33.176.15:27015 | ffa.wiaderko.com status serwera HashJama CS:GO FFA [FFA] połącz

HashJama [TeamSpeak 3] 62.210.99.220:9987 | ts.wiaderko.com status serwera HashJama [TP ELITE] 62.210.99.220:27015 połącz

SPONSOR:
pukawka.pl

Nabór na JUNIOR ADMINA forum - Więcej informacji > Klik <
Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    el Wymiataczos Awatar .InTeLiGenT
    Dołączył
    Jul 2008
    Wiek
    23
    Posty
    574
    Thanks
    23
    Thanked 16 Times in 16 Posts

    Domyślnie kilka pytan o vhe

    wiecie jak zrobic na vhe nastepujace rzeczy:
    -jak zrobic dziure w scianie
    -drabine
    -drzwi
    -i laser

    prosze mi to powiedziec i wytlumaczyc gdzie sie to znajduje
    InTeLiGenT

  2. #2
    Starsza lamka Awatar peperoni_xD
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    69
    Thanks
    9
    Thanked 3 Times in 3 Posts

    Domyślnie Odp: kilka pytan o vhe

    Jak zrobić dziurę i drzwi to masz w poradniku pierwsza mapa a jeżeli nie masz to z tad sciagnij drabinę tak robisz
    1. Otwieramy edytor VHE.

    2. Tworzymy nowy plik np. poprzez naciśnięcie kombinacji CTRL+N.

    3. Za pomocą; narzędzia Kreator Obiektów tworzymy nowy obiekt.



    Dajemy mu wymiary np. 4x40x208 (widzimy je na dolnym pasku edytora).

    4. Następnie pokrywamy ten obiekt dowolną; teksturę;, ponieważ; obiekt ten jest w grze niewidzialny - po nim player się; porusza.
    5. Kopiujemy ten obiekt zaznaczając go i wciskając kombinację; CTRL+C. Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu np. na widoku z góry i dajemy Wklej specjalnie (dzięki temu obiekt będzie skopiowany dokładnie w to samo miejsce skąd był kopiowany).

    6. Teraz przesuwamy w widoku z góry skopiowany obiekt w taki sposób, aby obydwa obiekty do siebie przylegały w taki sposób:

    7. Na skopiowany obiekt nakładamy teraz teksturę drabiny, np. {ladder1 (znajdująca się w pliku halflife.wad).
    Widzimy jednak, że tekstura nie wygląda najlepiej - jest za mała na naszą drabinkę.

    Dlatego w opcjach teksturowania możemy dopasować dowolnie położenie i rozciągnięcie tekstury. Tak więc, zaznaczamy interesującą nas ścianę obiektu i w opcjach teksturowania w polu Skala: X wpisujemy np. 130 i wciskamy enter.

    Tekstura się powiększyła, ale nadal nie jest wyśrodkowana. Aby wyśrodkować ją klikamy na C w opcjach teksturowania.

    Teraz widać, że drabinka wygląda już naturalnie.

    Pozostały jeszcze boki i góra drabinki. Oteksturowujemy ją niemalże identycznie jak przód drabinki, tylko że inną teksturę, o kolorze zbliżonym do koloru drabinki. Tutaj już nie trzeba niczego skalować; ani przesuwać.

    8. Teraz pozostaje jeszcze przekształcić "Bryły" w "Byty". Zaczniemy od "fizycznej drabinki" - tej której player nie widzi. Klikamy na górnej belce na Narzędzia>Przekształć bryłę w byt.

    Ukazuje nam się okienko, w którym wybieramy nazwę bytu, na który chcemy przekształcić bryłę.
    Odszukujemy na liście bytu "func_ladder" i klikamy na niego. Wyłączamy okienko i już mamy "to po czym player faktycznie wychodzi".

    9. Następnie zaznaczamy drugi oteksturowany teksturą drabinki obiekt. I tak samo przekształcamy w byt. Ale tym razem odszukujemy na liście bytu "func_illusionary". Klikamy na niego i widzimy szereg opcji związanych z tym bytem. Aby drabinka była przezroczysta musimy ustawić odpowiednie renderowanie i nasycenie.

    Klikamy na Tryb renderowania i wybieramy Solidnie


    Nasycenie natomiast ustawiamy na 255, co spowoduje, że kolor niebieski na tej teksturze w grze nie będzie widoczny.

    10. Koniec. Tak powinna w grze wyglądać ta drabinka:

    Przykładowy plik z drabinką: drabinka.rmf

    Opracował Wojtek 'Wamper' ;)

    Jak byś chciał link z źródła to masz :p a laser to nie wiem :p
    Ostatnio edytowane przez peperoni_xD ; 21-09-2008 o 10:02

  3. The Following User Says Thank You to peperoni_xD For This Useful Post:


  4. #3
    el Wymiataczos Awatar .InTeLiGenT
    Dołączył
    Jul 2008
    Wiek
    23
    Posty
    574
    Thanks
    23
    Thanked 16 Times in 16 Posts

    Domyślnie Odp: kilka pytan o vhe

    no dzieki napewno postawiam ci gibona :) wole zobaczyc na ta stronke jak zrobic drabine na vhe bo tam sa scrreny dzieki za pomoc :)
    ej dalej nie wiem jak zrobic ta dziure w sciane bo mi podales program! a nie mam pliku pierwsza mapa
    Ostatnio edytowane przez .InTeLiGenT ; 21-09-2008 o 14:33
    InTeLiGenT

  5. #4
    Starsza lamka Awatar peperoni_xD
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    69
    Thanks
    9
    Thanked 3 Times in 3 Posts

    Domyślnie Odp: kilka pytan o vhe

    aha sry :p zle mi sie kliklo teraz masz dobry link :p

  6. #5
    Starsza lamka Awatar oki95
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    55
    Thanks
    1
    Thanked 5 Times in 4 Posts

    Domyślnie Odp: kilka pytan o vhe

    Dziurę w ścianie to robisz blokiem.
    Tworzysz blok wstawiasz tak by przechodził przez ścianę i klikasz "Wytłocz".

  7. #6
    el Wymiataczos Awatar .InTeLiGenT
    Dołączył
    Jul 2008
    Wiek
    23
    Posty
    574
    Thanks
    23
    Thanked 16 Times in 16 Posts

    Domyślnie Odp: kilka pytan o vhe

    jak sie daje ten blok
    Ostatnio edytowane przez .InTeLiGenT ; 23-09-2008 o 15:36
    InTeLiGenT

Podobne wątki

  1. Kilka pytań Cod Mod
    By tocer in forum Problemy i konfiguracja AMXX
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-02-2012, 15:40
  2. Kilka pytan
    By Barlots1 in forum Mapy do Counter Strike
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 23-10-2010, 21:39
  3. Kilka pytan
    By Marszall in forum Pytania z odpowiedzią
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-03-2010, 00:41
  4. Kilka pytań.
    By GoldeNx3 in forum Tworzenie - projektowanie stron www
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-01-2010, 19:26
  5. Kilka pytań
    By Chomik12 in forum Problemy z CS 1.6 oraz CS:Condition Zero
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-07-2008, 12:42
  6. Kilka pytań
    By lasmix in forum Amx Mod X
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2008, 23:22
  7. Kilka pytań
    By Koziol_94 in forum Problemy z CS 1.6 oraz CS:Condition Zero
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-04-2008, 20:57
  8. Kilka pytan...
    By mateo.ms in forum Amx Mod X
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-02-2008, 22:29
  9. kilka pytan
    By LorQ in forum Problemy związane z CS:S Steam i Non Steam
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-12-2007, 19:42
  10. Kilka pytań
    By Destro in forum Amx Mod X
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-11-2007, 00:31

Odwiedzający poszukiwali:

jak zrobic niewidzialny blok w vhe

valve hammer editor jak wycinać

jak wyciac dziure wscianie vhe

jak zrobić przezroczystą ściąge vhe

valve hammer editor jak wyciąć dziurę w bryle

vhe jak zaznacycz kilka obiektow

przykładowe drzwi na kod vhe

vhe lasery

vavle hammer editor lasery

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •