Serwery wiaderko.com Zwiń / Rozwiń kategorię

HashJama [TP] 193.33.176.148:27015 | tp.wiaderko.com status serwera HashJama [TP] połącz

HashJama CS:GO [DM] 193.33.176.53:27015 | dm.wiaderko.com status serwera HashJama CS:GO [DM] połącz

HashJama CS:GO [FFA] 193.33.176.15:27015 | ffa.wiaderko.com status serwera HashJama CS:GO FFA [FFA] połącz

HashJama [TeamSpeak 3] 62.210.99.220:9987 | ts.wiaderko.com status serwera HashJama [TP ELITE] 62.210.99.220:27015 połącz

SPONSOR:
pukawka.pl

Nabór na JUNIOR ADMINA forum - Więcej informacji > Klik <
Strona 1 z 8 1 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 158
  1. #1
    el Wymiataczos Awatar SpenSer
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    612
    Thanks
    2
    Thanked 8 Times in 5 Posts

    Domyślnie Valve Hammer Editor - jak stworzyc prosta mapke

    W tym tutorialu opiszę jak zrobić pierwszą, prostą mapkę.

    1. Uruchamiamy VHE

    2. Z górnego menu wybieramy Plik(1) ----> Nowy(2)


    3. Tworzymy bryłę przeznaczonym do tego narzędziem

    Aby ją stworzyć, naciskamy na te narzędzie, najeżdżamy kursorem na widok 2D i trzymając LPM przesuwamy kursor w inne miejsce. Stworzy się obszar który będzie naszym solidem (bryłą). Za pomocą kwadracików możemy zmieniać rozmiar obszaru. Aby zaakceptować klikamy enter. Pojawi nam się bryła.


    4. Trzeba zrobić pomieszczenie. W tym celu wybieramy z górnego menu Narzędzia(1) ------> Pomieszczenie(2)


    5. Wyskoczy okienko w którym wpisujemy grubość ścian (1) i następnie klikamy na OK(2)


    6. Teraz zaznaczamy nasz blok i wybieramy narzędzie do teksturowania (1).
    Wyskoczy okienko w którym klikamy na Przeglądaj(2)


    7. Na dole, w puste pole wpisujemy sky(1). Pojawią się nam tylko tekstury o tej nazwie. Wybieramy ją(2) klikając dwa razy.


    8. Teraz klikamy na Zastosuj(1)


    9. Przydało by się oteksturować mapę tak aby wyglądała jak mapa.
    Wybieramy narzędzie do teksturowania(1) (gdy mamy otwarte okno teksturowania nie musimy ponownie klikać). Zaznaczamy "podłogę" (2) i klikamy na Przeglądaj(3).


    10. Na dole, w puste pole wpisujemy gr(1) po czym wybieramy np.: teksturę OUT_GRND2(2) klikają na nią dwa razy. Potem klikamy na zastosuj.


    11. Teraz zaznaczamy "ściany" i klikamy na Przeglądaj


    12. Na dole wpisujemy rk(1) i wybieramy np.: OUT_RK3(2) klikając na nią dwa razy.


    13. Zamykamy narzędzie teksturowania klikając na "X" na samej górze okna po prawej stronie lub wybieramy narzędzie do zaznaczania.
    Tak wygląda oteksturowana mapa


    14. Czas na dodanie bytów słońca i respaw

    15. Wybieramy narzędzie do tworzenia bytów(1), po prawej stronie klikamy na pole(2) i wybieramy light_environment. Następnie na widoku 2D od góry klikamy na środku mapy(3). Na widoku niżej przesuwamy zielony kwadrat trochę w górę(3). Teraz klikamy enter akceptując położenie po czym pojawi nam się słońce.


    16. Zaznaczamy je(1)


    17. Wyskoczy okno.
    Tam gdzie czarne koło(1), przesuwamy białą kreskę na południowy wschód.
    Klikamy na Nachylenie(kąt)(2) i obok gdzie jest puste pole wpisujemy -60
    Teraz wybieramy Jaskrawość(3) i obok możemy wybrać sobie kolor na jaki ma świecić słońce. Interesuje nas ostatnia liczba czyli 200. Zmieniamy ją na 90. Jest to moc słońca. Im większa liczba tym silniej będzie świeciło słońce.


    18. Zamykamy okno. Czas dodać respy.

    19. Wybieramy narzędzie do tworzenia bytów(1), z listy wybieramy info_player_start(2) (jest to resp CT) i klikamy w miejscu(3) jak na screenie po czym klikamy enter.


    20. Trochę można obniżyć resp.


    21. Aby dodać respawn terrro robimy wszystko tak samo tylko z listy wybieramy info_player_deathmatch

    22. Wciskamy F9 albo ikonke kompilacji(1), ustawiamy tak jak na screenie i klikamy na OK(2)


    23. GOTOWE. Właśnie stworzyłeś swoją pierwszą mapę. Teraz poczekaj aż się mapa skompiluje.

    24. W CS wygląda ona tak:


    Niżej daje link z projektem tej mapki :)
    http://vhecenter.pl/forum/attachments/map1.rmf

    by Abes Mapper
    Ostatnio edytowane przez Abes_Ziomal ; 16-08-2011 o 02:54

  2. The Following 3 Users Say Thank You to SpenSer For This Useful Post:


  3. #2
    V.I.P. Awatar Baroo
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,872
    Thanks
    13
    Thanked 4 Times in 3 Posts

    Domyślnie

    Przykleje

  4. #3
    młodszy pro Awatar Kyrtap
    Dołączył
    Jan 2008
    Wiek
    17
    Posty
    2,758
    Thanks
    0
    Thanked 75 Times in 70 Posts

    Domyślnie

    Good!

  5. #4
    prawie jak pro Awatar Marcinhoo
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    1,002
    Thanks
    16
    Thanked 9 Times in 8 Posts

    Domyślnie

    zrobilem wszystko cacy mapka ladnie byla itd ale nie odtwiera mi sie counter-strike..;/ tylko half-life czy jakos tak... ale do serwer'a sie nie zalacza

  6. #5
    Lamka Awatar Combat18
    Dołączył
    Dec 2007
    Wiek
    30
    Posty
    39
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    jak kompilujesz to zaznacz "Zawansowana konfiguracja" i potem w konfiguracji zmien na counter strike (full) i powinno ci otworzyć w counterze, 2 problem który mozesz napotkac to pamietaj ze mapka nie moze sie nazywać mapka 1 (tak jest ustawione) nazwij ją mapka1 lub mapka_1 nie mozesz miec w nazwie odstepu, jak ci jej nie odpali automatcznie to musisz odpalić recznie ale powinno ci działać

    szkoda tylko ze niektórzy potrafią zerznąć cały poradnik ale nic nie ogarniają i nie pomogą...

  7. #6
    el Wymiataczos Awatar SpenSer
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    612
    Thanks
    2
    Thanked 8 Times in 5 Posts

    Domyślnie

    Combat dobrze napisał jakbyś miał jeszcze problem z VHE to pisz tu.

  8. #7
    Spamer z doświadczeniem Awatar Toxo
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    265
    Thanks
    12
    Thanked 12 Times in 12 Posts

    Domyślnie

    Niby tak wszystko ładnie opisane tylko tak naprawde to nie wszystko :smile:

    Teraz zrobimy wyżłobienie, tak aby prostokąt w środku był pusty i stworzył nam pomieszczenie. W tym celu zaznaczomy nasz prostokąt (podświetli się na czerwono)



    Podświetlony obiekt można edytować, więc naciskamy CTRL+h bądź z menu Narzędzia - Pomieszczenie. Otworzy się nam okienko w którym podajemy grubość ścianki
    Jak zrobić to wyżłobienie?

  9. #8
    Spamer z doświadczeniem Awatar Reyes10
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    205
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    SUPER!!

  10. #9
    el Wymiataczos Awatar Nem
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    536
    Thanks
    2
    Thanked 24 Times in 24 Posts

    Domyślnie

    Kod:
    CTRL+h
    albo klikasz na blok prawym > Hollow
    Wiecej pomocy w Mappingu na:
    Hidden Content
    Hidden Content

  11. #10
    Lamka Awatar szuwi
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    6
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    ja nie mogę zrobić sufitu/nieba w pomieszczeniu
    taki problem że nie mogę zrobić tego :

    "W naszym przypadku możemy zostawić 32. Zatwierdzamy przyciskiem OK. Pomieszczenie gotowe. Teraz możemy do niego wjechać kamerą.

    wytłumacz mi ktoś proszę bardzo

  12. #11
    Lamka Awatar DarkMatter
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    A jak zrobię mape to będzie ona działać w Counter Strike Source? Czy tylko w 1.6?
    Bo nie wiem czy w ogóle zabierać się do robienia mapy

  13. #12
    el Wymiataczos Awatar Nem
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    536
    Thanks
    2
    Thanked 24 Times in 24 Posts

    Domyślnie

    do CS:S masz inne FGD :P
    jak je bedziesz mial to zrobisz mapke do css
    Wiecej pomocy w Mappingu na:
    Hidden Content
    Hidden Content

  14. #13
    Spamer z doświadczeniem Awatar MefistotelesPL
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    225
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    jak mam steama i mam pokazac folder gdzie jest cstrike.exe to co mam zrobic?;]

  15. #14
    Lamka Awatar Carlos
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    41
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Domyślnie

    Witam
    Gdzie na znajdę przetłumaczone na polski nazwy bytów?
    Szukam już 6 dni :shock:

  16. #15
    el Wymiataczos Awatar Nem
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    536
    Thanks
    2
    Thanked 24 Times in 24 Posts

    Domyślnie

    jak mam steama i mam pokazac folder gdzie jest cstrike.exe to co mam zrobic?;]
    nie ma pliku cstrike.exe jest tylko hl.exe
    X:\...\Steam\SteamApps\Twoje_Konto\Counter-Strike\hl.exe
    Wiecej pomocy w Mappingu na:
    Hidden Content
    Hidden Content

  17. #16
    Lamka Awatar Carlos
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    41
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Domyślnie

    Znalazłem byty przetłumaczone na polski ( tylko jej część ).

    Teraz mam taki problem.
    Co może oznaczać ten Błąd ?
    Uwaga, mimo ściany są doskonale połączone, nie było żadnych przesunięć.

  18. #17
    el Wymiataczos Awatar Nem
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    536
    Thanks
    2
    Thanked 24 Times in 24 Posts

    Domyślnie

    nie moze znalesc textury 1csSandWall czy cos takiego :P
    uzun ja i daj inna na mapke
    Wiecej pomocy w Mappingu na:
    Hidden Content
    Hidden Content

  19. #18
    Lamka Awatar darknoro
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    1
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie Konfiguracja VH 3.4

    Jak się konfiguruje VH 3.4
    Jak chcę sobie nowa mapkę zrobic do mi wuskakuje takie cóś

    Tekstura nie jest zainkludowana do programu

    !!!POMOCY!!!

  20. #19
    Lamka Awatar Carlos
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    41
    Thanks
    1
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Domyślnie Re: Konfiguracja VH 3.4

    Cytat Zamieszczone przez darknoro
    Jak się konfiguruje VH 3.4
    Jak chcę sobie nowa mapkę zrobic do mi wuskakuje takie cóś

    Tekstura nie jest zainkludowana do programu

    !!!POMOCY!!!
    Po 1. Czytaj instrukcję istalacji VH
    Po 2. Musisz znaleźć dla niego Tekstury np z de_dust2 czy de_aztec ( po prostu tekstury z plikiem .wad masz znależć ).

  21. #20
    Lamka Awatar eSKa
    Dołączył
    Jun 2008
    Posty
    2
    Thanks
    0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    Domyślnie

    A wie ktoś może skąd można pobrać inne tekstury?

Strona 1 z 8 1 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni

Podobne wątki

  1. [Steam] Problem z VALVE HAMMER EDITOR
    By ZzB in forum Problemy z CS 1.6 oraz CS:Condition Zero
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-11-2010, 16:35
  2. Valve Hammer Editor
    By Bongos1 in forum Mapy do Counter Strike
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 01-11-2010, 14:58
  3. [Steam & Non Steam] Valve Hammer Editor
    By trzeci123 in forum Problemy z CS 1.6 oraz CS:Condition Zero
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-09-2010, 18:10
  4. [Problem] Valve hammer editor drzwi.
    By SerKamilos in forum Mapy do Counter Strike
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-07-2010, 17:14
  5. Valve Hammer Editor - konfiguracja na NS
    By alibaba in forum Mapy do Counter Strike
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 09:30
  6. [Non Steam] valve hammer editor 3.4
    By czaja16 in forum Problemy z CS 1.6 oraz CS:Condition Zero
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-04-2010, 00:41
  7. [Steam & Non Steam] Valve Hammer Editor 3.4 Pomocy !!!
    By Aresik in forum Problemy z CS 1.6 oraz CS:Condition Zero
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-12-2009, 21:06
  8. Program Valve hammer editor kompilator
    By PrzybysZ in forum Problemy związane z CS:S Steam i Non Steam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 14:26
  9. Valve Hammer Editor - konfiguracja programu
    By SpenSer in forum Mapy do Counter Strike
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post / autor: 18-08-2009, 18:00
  10. Valve Hammer Editor
    By Bongos1 in forum Problemy związane z CS:S Steam i Non Steam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 11-08-2008, 12:59

Odwiedzający poszukiwali:

valve hammer editor poradnik

hammer editor

valve hammer editor

vhe tutorial

Valve hammer

valve hammer editor tutorial

valve hammer editor tworzenie map

vhe jak zrobic mape

jak zrobic mape w valve hammer editor

jak zrobić mape w vhe

vhe ambient_generic

no such file or directory vhe

hammer editor poradnik

jak zrobić mape do cs

valve hammer editor 3 tutorial

valve hammer editor 3.4 poradnik

vhe poradnik

valve hammer editor pierwsza mapa

poradnik valve hammer editortekstura nie jest zainkludowana do programuvalve hammer ambient_genericjak zrobic bryle kwadratMod_LoadBrushModel: mapsDe_Nr1.bsp has wrong version number (571084155 should be 30)jak stworzyć mapkę w valve hammer editorjak stworzyć obiekt hammer editor

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •